logotypeface

Temu, marele jucător de pe piața de ecommerce. 

Cu siguranță ai observat și tu cea mai recentă apariție de pe piața de ecommerce din România, marele Temu.

Cine este Temu.

Temu este descrisă ca fiind un marketplace global chinezesc care foloseste strategia de dumping. Produsele sunt extrem de ieftine comparativ cu media prețului normal, iar asta încurajează clientul să cumpere ca ‘’un milionar’’. Evident că aceasta este o metaforă, având în vedere că o pereche de adidași costă sub 5 dolari. Absurd de ieftin. 

Temu a intrat pe piața din SUA în anul 2022 și s-a bucurat de un real succes, iar ulterior a început să se extindă pe piața din Canada și Europa. 

Temu nu are ca scop principal profitabilitatea, ci acapararea unui procent cât mai mare din piața de ecommerce a fiecărei țări în care activează. Pentru a reuși acest lucru, bugetele lor de marketing sunt astronomice. Genul acesta de abordare nu este sustenabilă pe termen lung, însă în momentul de față au reușit să domine pe majoritatea nișelor de ecommerce. La orice căutare pe internet, de la pantofi până la echipamente sportive sau articole de bucătărie, Temu este primul în orice căutare, ba mai mult, are cel mai mic preț afișat.

În contextul actual al pieței de e-commerce din România, dominarea de către Temu a internetului prin bugete uriașe investite și strategia sa de a afișa cel mai mic preț pretutindeni, generează o creștere semnificativă a costurilor pe aproape toate platformele. Această competiție agresivă nu doar îngreunează mediul concurențial, ci și crește presiunea asupra comercianților de a investi mai mult în publicitate pentru a rămâne competitivi.

Leave a Comment

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *