logotypeface

De ce costurile promovării sunt mai mari?

Este o întrebare pe care o primesc din ce în ce mai des din partea clienților cu care lucrez. Ei bine, este un cumul de factori care pune orice magazin online din România într-o situație cel puțin dificilă. 

Deși de la an la an costurile au crescut cu 10%-30%, anul acesta procentul a fost mult mai mare. Mai exact, creșterea costurilor este de aproape 50%. 

De ce s-a ajuns la această situație.

• Numărul magazinelor online din România a crescut cu 30% în perioada pandemiei, o diferență destul de mare față de anul precedent. Acest lucru se datorează cererii online dublate. După relaxarea măsurilor cererea s-a mutat înapoi în offline, însă magazinele și-au păstrat activitatea în ecommerce. Astfel, avem mai multe magazine pentru același număr de clienți. 

• Fenomenul migrației din România către Vest reduce numărul de clienți activi de pe piața online din România. 

• Marile magazine internaționale investesc bugete enorme pe piața din România. (ex. Temu, Shein). 

Avem soluții?

Răspunsul este da, chiar dacă acestea sunt diferite față de cele cu care ne-am obișnuit până în momentul prezent. 

• Creștem bugetele de promovare, lucru care ne va ajuta să avem un volum mai mare al încasărilor pentru a compensa profitabilitatea netă. 

• Creștem valoarea medie a coșului de cumpărături pentru a susține o creștere sănătoasă pe termen lung. Mai exact, vânzarea mai multor produse ca un produs unitar. De exemplu, pachete promoționale sau bundle-uri. Pentru a realiza acest lucru, strategia creativă este extrem de importantă. Aceasta poate să convingă potențialul clientul că pachetul de produse este mult mai avantajos. 

• Extindem promovarea pe mai multe canale. Platforma Tik Tok a devenit foarte populară încă din timpul pandemiei, iar în prezent acesta a început să prindă tracțiune pe nișa de ecommerce în România. Acest lucru se datorează costurilor mai mici comparativ cu Meta ADS. 

• Acordăm atenție mai mare campaniilor de email marketing cu newslettere saptănânale și celor de SMS marketing folosind un funnel efficient. 

• Construim brandul pentru a oferi încredere pe termen lung. Oamenii vor să interacționeze și să cumpere de la oameni, de aceea este important să cunoască o persoană din spatele oricărei afaceri. Acest lucru ne va ajuta să creem o conexiune cu clientul final, iar aceasta va prima întotdeauna, mai ales în fața unui competitor ‘’industrial’’ cum este Temu sau Shein. 

Leave a Comment

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *